مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 17:302021-02-16اقتصادي

آغاز بهره برداری آزمایشی بزرگترین طرح استحصال اتان توسط ستاد اجرایی فرمان امام


طرح ملی و عظیم اتان گیری از گاز طبیعی در شهرستان مُهر استان فارس و عسلویه بوشهر به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صبح امروز و درجریان سفر یک روزه محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام به مناطق صنعتی دو استان بوشهر و فارس، مجتمع استحصال اتان پارسیان با ظرفیت ورود 75 میلیون مترمکعب گاز در روز به طور آزمایشی به بهره برداری رسید.

دراین مراسم که مدیران عامل هلدینگ انرژی ، گروه اقتصادی تدبیر ، شرکت نفت پارس و شرکت پالایش پارسیان سپهر حضور داشتند ، با دستور محمد مخبر فرایند اتان گیری دراین مجموعه آغاز شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام پس از بازدید هوایی ازاین مجموعه بزرگ که در شهرستان مُهر استان فارس قراردارد ، درجمع خبرنگران گفت: با افتتاح این پالایشگاه گام بلندی در حوزه محیط زیست و جلوگیری از وجود مواد آلاینده در گاز طبیعی و همچنین جلوگیری از خام سوزی مواد ارزشمند داخل گاز طبیعی که در مصارف خانگی تبدیل به دود و مواد آلاینده میشود برداشته شد.

وی افزود: میزان خوراک ورودی این مجموعه روزانه 75 میلیون مترمکعب یعنی معادل تولید گاز در سه فاز پارس جنوبی و تولیدات آن سالانه 3.

3 میلیون تن انواع ال پی جی و کاندنسیت است که 2 میلیون تن ازاین محصولات صادر خواهد شد که مبلغ قابل توجه یک میلیارد دلار ارزآوری در سال برای کشور خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بهره برداری آزمایشی بزرگترین طرح استحصال اتان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

آغاز بهره برداری آزمایشی بزرگترین طرح استحصال اتان توسط ستاد اجرایی فرمان امام