مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 14:402021-02-16سياسي

بنیان گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت


هیئت امنای انجمن موسیقی لرستان به مناسبت درگذشت استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در استان پیام تسلیت صادر کرد.

- ایسنا/لرستان هیئت امنای انجمن موسیقی لرستان به مناسبت درگذشت استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در استان پیام تسلیت صادر کرد.

محمد میرزاوندی رییس انجمن موسیقی لرستان امروز 27 بهمن ماه، اظهار کرد: استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در لرستان از آهنگ سازان و نوازندگان توانمند ویولن که زحمات و تلاش های فراوانی جهت اعتلای موسیقی لرستان کشیده است.

وی تصریح کرد: وی 25 اسفند 1314 در نهاوند به دنیا می آید و از 12 سالگی در دسته موزیک ارتش استخدام می شود و دیپلم را در مدرسه شبانه نزد استاد حمید جزایری در خرم آباد طی می کند.

رییس انجمن موسیقی لرستان خاطرنشان کرد: مدیری ابتدا به نواختن ساکسیفون و ترمپت مشغول می شود و سپس نواختن ویلون را به طور آغاز و مدتی نیز خدمت استاد شاپور نیاکان هنر آموخت.

میرزاوندی خاطرنشان کرد: از جمله کارهای فاخر زنده یاد استاد مدیری نت نویسی آهنگ های لری است که با زحمات استاد زنده یاد حمید ایزدپناه در کتاب لرستان در آیینه تاریخ سال 1351 منتشر شده است.

سید فرید قاسمی در کتاب دانشنامک خرم آباد ضمن معرفی استاد مدیری، می نویسند: آهنگ های چشم به راه، دایه دایه، یاد یار، کفش طلا، بیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیان گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت

بنیان گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت