مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 13:052021-02-16سياسي

بررسی مأموریت های کلان جهاد دانشگاهی در ستاد راهبری نقشه علمی


قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: مأموریت های کلان جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش های ملی در زمینه رهنمودهای مقام معظم رهبری در جلسه ستاد راهبری نقشه علمی بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: جلسه صد و چهل و پنجم شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور امروز برگزار شد؛ این جلسه دو بخش داشت که در بخش اول، گزارش علم و فناوری از تعداد اختراعات و پتنت های خاص پژوهشگران ارائه شد.

  وی با اشاره به وجود کاهش ها و آسیب هایی در زمینه تعداد پتنت های پژوهشگران ما گفت: این آسیب ها مورد بررسی ابتدایی قرار گرفت، زیرا بخش پتنت ها نسبت به تولید علم و تولید مقالات ضعیف است و حتما ستاد راهبری نقشه علمی به آن ورود پیدا می کند، تا زمانی که این مجموعه با جاذبه ای اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان وارد میدان نشود، این آسیب ها وجود دارد.

  وی ادامه داد: در زمینه اعتبارات پژوهشی نیز گزارشی از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی داشتیم که مقداری نگران کننده بود، سهم اعتبارات پژوهشی سال 1400 گزارش شد که بررسی مختصری کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که بخشی از اعتبارات پژوهشی مانند بخش خصوصی در این سهم دیده نشده، بنابراین مقرر شد که این مسأله در دستورکار قرار گرفته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی مأموریت های کلان جهاد دانشگاهی در ستاد راهبری نقشه علمی

بررسی مأموریت های کلان جهاد دانشگاهی در ستاد راهبری نقشه علمی