مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 11:452021-02-16پزشكي

مواد غذایی آلرژی زا را بشناسیم


یک کارشناس با اشاره به شایع بودن آلرژی غذایی، تغذیه گفت: آلرژی غذایی شرایطی است که در آن غذاهای خاص باعث ایجاد واکنش ایمنی غیر طبیعی می شود.

- ایسنا/فارس یک کارشناس با اشاره به شایع بودن آلرژی غذایی، تغذیه گفت: آلرژی غذایی شرایطی است که در آن غذاهای خاص باعث ایجاد واکنش ایمنی غیر طبیعی می شود.

عهدیه مرادی سه شنبه 28 بهمن در یک کارگاه آموزشی تغذیه، گفت: گرچه هر غذایی ممکن است آلرژی ایجاد کند، اما بیشتر آلرژی های غذایی، براثر مصرف هشت ماده غذایی ایجاد و علائم آن از چند دقیقه تا چند ساعت بعد از مصرف آن نوع غذا در نقاط مختلف بدن فرد ایجاد می شود.

مرادی با بیان اینکه تورم زبان، دهان یا صورت ، تنفس دشوار ، افت فشار خون ، استفراغ ، اسهال و بثورات پوستی خارش دار جزو علائم شایع آلرژی غذایی است، گفت: شیرگاو، تخم مرغ، آجیل های درختی، بادام زمینی، صدف، گندم، سویا و ماهی هشت ماده غذایی ایجاد کننده آلرژی محسوب می شوند.

شیر گاو این کارشناس تغذیه با بیان اینکه شیرگاو، یکی از رایج ترین موادغذایی آلرژی زا در کودکان محسوب می شود، گفت: آلرژی به شیر گاو اغلب در نوزادان و کودکان خردسال مشاهده می شود، به ویژه هنگامی که قبل از شش ماهگی در معرض پروتیین شیر گاو قرار داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد غذایی آلرژی زا را بشناسیم

مواد غذایی آلرژی زا را بشناسیم