مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 11:102021-02-16سياسي

محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک لرستان و آهنگساز «دایه دایه» درگذشت


رییس انجمن موسیقی لرستان بااشاره به درگذشت استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در لرستان، گفت: استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در لرستان از آهنگ سازان و نوازندگان توانمند ویولن بود که زحمات و تلاش های فراوانی جهت اعتلای موسیقی لرستان کشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، محمد میرزاوندی بااشاره به درگذشت استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در استان لرستان گفت: استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در لرستان از آهنگ سازان و نوازندگان توانمند ویولن بود که زحمات و تلاش های فراوانی جهت اعتلای موسیقی لرستان کشیده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم مدیری  25 اسفند 1314 در نهاوند به دنیا می آید و از 12 سالگی در دسته موزیک ارتش استخدام می شود و دیپلم را در مدرسه شبانه نزد استاد حمید جزایری در خرم آباد دریافت می کند.

رییس انجمن موسیقی لرستان بیان داشت: مدیری ابتدا به نواختن ساکسیفون و ترمپت مشغول می شود و سپس نواختن ویلون را به طور آغاز و مدتی نیز خدمت استاد شاپور نیاکان هنر آموخت.

میرزاوندی با اشاره به آثار محمود مدیری افزود: از جمله کار های فاخر زنده یاد استاد مدیری نت نویسی آهنگ های لری می باشد که با زحمات استاد زنده یاد حمید ایزد پناه در کتاب لرستان در آیینه تاریخ سال 1351 منتشر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک لرستان و آهنگساز «دایه دایه» درگذشت

محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک لرستان و آهنگساز «دایه دایه» درگذشت