مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 10:152021-02-16اقتصادي

واکنش بورسی به ادعای فولادی ها


‎ یک کارشناس بازار سرمایه و مدیر کالایی یک شرکت کارگزاری بورسی از فعالیت دلالی برخی شرکت های نوردی که پس از خرید شمش ارزان در ماه های اخیر، میلگرد و تیرآهن گران به مردم فروخته اند پرده برداشت و گفت: - اغلب شرکت های نوردی بدون انجام فعالیت تولیدی به واسطه گری در بازار مشغول و به عبارتی با نقاب تولیدکننده، فعال بازار سیاه فولاد هستند.

مسعود پرور در گفت وگو با ایسنا، با انتقاد از عدم ایفای تعهدات تولیدکنندگان پایین دستی فولاد، گفت: اغلب تولیدکنندگان حلقه های انتهایی زنجیره فولاد، باوجود تعهدی که به بورس و وزارت صمت برای عرضه تولیداتشان می دهند زیر بار انجام تعهداتشان نمی روند و درواقع، با نقاب تولیدکننده، فعال بازار آزاد و بازار سیاه شده اند.

به همین دلیل، اکنون با یک خلأ پس از فروش مواد اولیه یعنی عرضه تولیدات نهایی با قیمت مناسب به مردم مواجه هستیم.

‎وی افزود: عده ای دلال با گرفتن مجوز تأسیس کارخانه، خود را تولیدکننده جا می زنند و به اسم کارخانه شان و دریافت مجوز از سامانه بهین یاب وزارت صمت، محصولات را خریداری ولی در عمل در بازار آزاد محصولات را خام فروشی می کنند.

بنابراین، در حوزه پایین دست فولاد با خیل عظیمی از کارخانه هایی مواجه هستیم که باید کار تولیدی انجام دهند اما در عمل، هیچ فعالیت تولیدی انجام نمی دهند گواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش بورسی به ادعای فولادی ها

واکنش بورسی به ادعای فولادی ها