مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 08:202021-02-16حوادث

مرگ خاموش 39 بوشهری طی سه ماه اخیر


رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان بوشهر گفت: طی سه ماه اخیر در استان بوشهر 39 نفر با گاز مونواکسید کربن مسموم شدند.

- ایسنا/بوشهر رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان بوشهر گفت: طی سه ماه اخیر در استان بوشهر 39 نفر با گاز مونواکسید کربن مسموم شدند.

عبدالرحیم دادجو در تشریح این خبر اظهار کرد: مسمومیت با مونواکسیدکربن یا گازگرفتگی، مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک مونوکسیدکربن ایجاد میشود، این مسمومیت که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیکنیک و حتی زغال ایجاد می شود، اغلب در زمستان دیده می شود، به این دلیل که اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گازمونوکسیدکربن منتشر شده از وسایل مذکور امکان خروج نمی یابد، در محیط ساختمان منتشر و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می شود.

دادجو با بیان اینکه مرگ بر اثر گازگرفتگی را مرگ خاموش می نامند، افزود: سی و شش نفر از بیماران مسمومیت با گاز مونواکسید کربن با حمایت تنفسی و اکسیژن تراپی به بیمارستان اعزام شدند و بقیه فقط با خروج از محیط و درمان سرپایی در محل مداوا شدند.

وی تصریح کرد: از تعداد مسمومین اعزام شده به بیمارستان نه نفر آنها در وضعیت ایست تنفسی و کاهش سطح هشیاری با احیاء به موقع حین انتقال توسط تکنسین های اورژانس 115 به زندگی دوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش 39 بوشهری طی سه ماه اخیر

مرگ خاموش 39 بوشهری طی سه ماه اخیر