مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 05:352021-02-16پزشكي

ازدیاد قتل نفس


طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه بیش از پنج میلیون نفر در جهان اقدام به خودکشی می کنند و قتل نفس دهمین عامل مرگ و میر در دنیاست.

سبقه خودکشی به اندازه قدمت انسان است، - ایسنا/لرستان طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه بیش از پنج میلیون نفر در جهان اقدام به خودکشی می کنند و قتل نفس دهمین عامل مرگ و میر در دنیاست.

سبقه خودکشی به اندازه قدمت انسان است، شاید روش آن تغییر کرده باشد اما تقریباً در تمامی جوامع قتل نفس رخ می دهد که این موضوع در اسلام حرام و ممنوع است.

از سال 2003 به پیشنهاد انجمن بین المللی پیشگیری از خودکشی و با همکاری رسمی سازمان بهداشت جهانی، دهم سپتامبر هر سال به عنوان روز پیشگیری از خودکشی انتخاب شده و چند سالی است که در ایران نیز شاهد برگزاری جلسات و نشست های تخصصی در خصوص پیشگیری از این معضل هستیم.

سازمان جهانی بهداشت می گوید هر سال حدود 800 هزار نفر در دنیا بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند و می گویند در هر ثانیه یک خودکشی ناموفق در جهان انجام می گیرد که این آمار بسیار نگران کننده است و به نوعی در نوشتار همین پاراگراف چند نفر در گیتی خودکشی کرده اند و تا پایان گزارش به چند صد نفر می رسند.

خودکشی دهمین عامل مرگ و میر در جهان است و مشکلات اقتصادی، اختلالات روانی به ویژه افسردگی، عوامل خانوادگی و اجتماع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدیاد قتل نفس

ازدیاد قتل نفس