مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 14:552021-02-15سياسي

شهروندان معاملات ملکی را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از هرگونه مشکلی، معاملات ملکی را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون تنظیم قراردادهای پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی الزامی است گفت: با تنظیم و ثبت قراردادهای تعهد به بیع در دفاتر اسناد رسمی و پیش بینی شروط و ضمانت اجراهای قانونی و مناسب در آن به جای تنظیم مبایعه نامه و یا قولنامه ها در بنگاه های مشاوران املاک می توان از بروز بسیاری از جرائم در این حوزه پیشگیری کرد.

وی گفت: حوزه املاک و مستغلات، جزو مشاغلی هستند که گردش سرمایه در آن بالا بوده و سرمایه های فراوانی در این معاملات رد و بدل می شود.

بنابراین گستره این حوزه و تنوع آن زمینه مناسبی را برای کلاهبرداران فراهم کرده است تا در آن فعالیت غیرقانونی داشته و نظم این حوزه را مختل کند و در نتیجه موجب افزایش ورودی پرونده به مراجع قضایی شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در ادامه به معایب و مشکلات ناشی از معاملات املاک با اسناد عادی اشاره کرد و افزود: افزایش کلاهبرداری از طریق فروش یک واحد ملکی به چند نفر، پیش فروش یک واحد ملکی به چند نفر، کلاهبرداری از بانک ها در قالب ابطال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان معاملات ملکی را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند

شهروندان معاملات ملکی را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند