مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 11:252021-02-15اقتصادي

داده های 18 ماهواره در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد


داده های 18 ماهواره به صورت روزانه در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرتضی براری در پنل تخصصی کشاورزی هوشمند در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا گفت: روزانه داده های 5 ماهواره به صورت آنلاین و داده های 13 ماهواره به صورت آفلاین در اختیار استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

وی افزود: سازمان فضایی ایران داده های ماهواره ای را دریافت و آرشیو می کند و برای توسعه داده های مورد نیاز صنایع مختلف، بسترسازی کرده است.

به گفته رییس سازمان فضایی ایران، سیاست آزادسازی داده ها، بسترسازی استفاده از داده ها و ارائه داده ابری در اولویت کارهای سازمان فضایی ایران قرار دارد.

براری با اشاره به راه اندازی مرکز ملی داده های ماهواره ای در هفته گذشته، اظهار داشت: استارت آپ ها می توانند از داده های این مرکز استفاده کرده و بهره برداری کنند.

وی گفت: 6 شتاب دهنده در تهران در حوزه فضا شکل گرفته و برنامه ما این است با کمک بخش خصوصی 3 شتاب دهنده در استان های مازندران، خراسان رضوی و سمنان راه اندازی کنیم.

براری تصریح کرد: ظرفیت بکر 15 میلیون هکتاری کشور تشنه نوآوری و خلاقیت است و امیدواریم با آزادسازی و ارائه داده های ماهواره ای بتوانیم به بخش کشاورزی کمک کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داده های 18 ماهواره در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد

داده های 18 ماهواره در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد