مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 09:502021-02-15اقتصادي

جزییات 6 مصوبه جدید برای تسریع ترخیص کالا


در راستای تسهیل و تسریع ترخیص کالا شش مصوبه در خصوص تلورانس ارزش، وزن، کالاهای متروکه، کالاهای ممنوعه و ترانزیت خارجی مصوب شده است.

- در راستای تسهیل و تسریع ترخیص کالا شش مصوبه در خصوص تلورانس ارزش، وزن، کالاهای متروکه، کالاهای ممنوعه و ترانزیت خارجی مصوب شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران - جزییات پیشنهادات گمرک و مصوبات ستاد تنظیم بازار را طی گزارشی تشریح کرده است.

تلورانس وزنی به نفع صاحبان کالا اصلاح شد اعلام کرد: با عنایت به مشکلات متعدد مربوط به رفع تعهدات ارزی ناشی از اخــــتلاف وزن پروانه های وارداتی و به منظور تسهیل در تجارت فرامرزی مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی، نسبت به پذیرش تلورانس وزنی 1.

5 درصد برای کالاهای فله و کالاهای اساسی و ضروری مشمول دریافت ارز ترجیحی (گروه یک کالایی) که بصورت فله یا کانتینری وارد می شوند، اقدام نمایند و درخصوص سایر کالاها از جمله کالاهای اساسی مشمول گروه 21، حداکثر سه درصد تلورانس وزنی، قابل پذیرش بوده و ملاک رسیدگی قرار گیرد.

مبنای محاسبه تلورانس وزنی، وزن کل ثبت سفارش شد، نه وزن هر محموله در خصوص رفع تعهد ارزی کالاهایی که معیار اقدام، وزن کالا می باشد به گمرک و بانک مرکزی اختیار داده شد تا نسبت به محاسبه تلورانس وزنی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات 6 مصوبه جدید برای تسریع ترخیص کالا

جزییات 6 مصوبه جدید برای تسریع ترخیص کالا