مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 08:352021-02-15سياسي

در آستانه پیدایش یک فلسفه خاص به نام «فلسفه ترجمه» قرار داریم


در آستانه پیدایش یک فلسفه خاص با نام «فلسفه ترجمه» قرار داریم و به زودی شاهد تدوین و تصویب این رشته و آموزش آن در رشته هایی چون مترجمی زبان های گوناگون، - موسی اکرمی گفت:در آستانه پیدایش یک فلسفه خاص با نام فلسفه ترجمه قرار داریم و به زودی شاهد تدوین و تصویب این رشته و آموزش آن در رشته هایی چون مترجمی زبان های گوناگون، رشته فلسفه خواهیم بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همایش ملی فلسفه غرب و ترجمه صبح امروز با سخنرانی غلامرضا زکیانی، رییس موسسه حکمت و فلسفه، امیرخسن خداپرست دبیرعلمی همایش و عبدالکریم رشیدیان افتتاح شد.

پنل اول این همایش به موضوع فلسفه و ترجمه اختصاص دارد.

سخنران اول این پنل، موسی اکرمی عضو هییت علمی گروه فلسفه علم دانشگاه آزاد اسلامی درباره موضوع ترجمه فلسفه در پرتو فلسفه ترجمه بود.

وی گفت: در جهان ارتباطات و مبادلات برساخته در تکثر زبانی انسان ها، ترجمه گفتاری و نوشتاری از یک زبان به زبان دیگر امری گریزناپذیر است.

فلسفه از برجسته ترین آفریده های اندیشه و زبان انسان هاست که از دیرباز در تبادلات میان فرهنگی جوامعی که با زبان و کلیت فرهنگی ویژه به نام ملت یا قوم یا کشور از هم متمایز می شده اند جایگاه بس مهمی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آستانه پیدایش یک فلسفه خاص به نام «فلسفه ترجمه» قرار داریم

در آستانه پیدایش یک فلسفه خاص به نام «فلسفه ترجمه» قرار داریم