مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 08:202021-02-15پزشكي

فیزیوتراپی چگونه به درمان آرتروز زانو کمک می کند


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با روش های پیشگیری از بروز آرتروز زانو و درمان این عارضه با فیزیوتراپی، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هلاکو محسنی فر، با عنوان این مطلب که آرتروز زانو یکی از شایع ترین علت های درد و ناتوانی حرکتی در افراد میانسال و مسن است، گفت: درد و تورم، احساس خشکی، محدودیت حرکتی و کاهش انعطاف پذیری مفصل زانو، التهاب و صدای ترق و تروق با حرکات زانو از علائم شایع آرتروز زانو است که می تواند باعث لنگیدن فرد حین راه رفتن و همچنین لاغر و ضعیف شدن عضلات ران و ساق پا شود.

وی با عنوان این مطلب که آرتروز زانو می تواند منجر به ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره زندگی شود، ادامه داد: فیزیوتراپی یکی از درمان های اصلی برای پیشگیری و درمان آرتروز زانو است.

این فیزیوتراپیست افزود: تقویت عضلات اطراف زانو و ران زیر نظر متخصص فیزیوتراپی می تواند سبب کاهش فشار بر مفصل زانو، اصلاح راستای بد زانو (زانوی پرانتزی) و کم کردن عوارض ناشی از آن گردد.

کاهش فشار به مفصل زانو، سبب کاهش درد، انجام بهتر فعالیت های روزمره زندگی و بهبود کیفیت زندگی می شود.

وی ادامه داد: تمرینات تخصصی زانو که توسط فیزیوتراپیست برای بیمار انجام می شود سبب کاهش سفتی و خشکی مفصل زانو و افزایش دامنه حرکتی در جهت خم و صاف کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیزیوتراپی چگونه به درمان آرتروز زانو کمک می کند

فیزیوتراپی چگونه به درمان آرتروز زانو کمک می کند