مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 07:252021-02-15فرهنگي

به خاطر پول ترانه سرا می شوند


مجید صالحی با اشاره به جنبه بیزینسی (تجاری) ترانه از این که حدود 70درصد کسانی که وارد ترانه سرایی می شوند، دوست دارند به درآمد برسند می گوید.

- مجید صالحی با اشاره به جنبه بیزینسی (تجاری) ترانه از این که حدود 70درصد کسانی که وارد ترانه سرایی می شوند، دوست دارند به درآمد برسند می گوید.

این شاعر و ترانه سرا که با مجموعه چهارده شب در بخش شعر محاوره پانزدهمین جشنواره شعر فجر شایسته تقدیر شناخته شده است، در گفت وگو با ایسنا درخصوص وضعیت و جایگاه شعر محاوره به ویژه ترانه در بازار نشر و رویدادهای ادبی با اشاره به دو مقوله کاربردی برای ترانه یعنی چاپ و نیز اجرا، اظهار کرد: قاعدتا در خصوص ترانه هایی که توسط خواننده ها اجرا می شوند، چون از موسیقی بیشتر از کتاب استقبال می شود، حتی اگر ترانه نمره قابل قبولی هم نداشته باشد، باز هم تا حدودی دیده می شود چون مخاطب موسیقی مخاطب عام تری است تا مخاطب شعر.

مخاطبان شعر معمولا خواص هستند اما موسیقی را همه اقشار جامعه گوش می کنند.

او سپس درباره وضعیت نشر ترانه گفت: از ترانه هایی که در قالب کتاب منتشر شده اند، خیلی کم استقبال می شود؛ یعنی یک مجموعه شعر غزل یا سپید ممکن است به چاپ های دهم یا حتی بیستم برسد اما یک مجموعه ترانه تنها به یک دلیل ممکن است به چاپ های بالاتر برسد که آن هم اجرا شدن کارهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به خاطر پول ترانه سرا می شوند

به خاطر پول ترانه سرا می شوند