مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 06:152021-02-15پزشكي

هشدار برای شیوع بیماری تب برفکی در جمعیت دامی استان اردبیل


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل برای شیوع بیماری تب برفکی در جمعیت دامی استان اردبیل طی ماه های پیشرو هشدار داد.

- بهلول تکلوی 27 بهمن ماه با بیان این مطلب اظهار کرد: واکسن تب برفکی به اندازه کافی در مراکز بخش خصوصی و غیردولتی دامپزشکی تمامی شهرستان های استان اردبیل موجود بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی اضافه کرد: باتوجه به شناسایی چندین کانون بیماری تب برفکی در استان اردبیل و در راستای محدودسازی و جلوگیری از گسترش بیماری لازم است دامداران، دامپروران و روستاییان استان در کنار رعایت اصول بهداشتی در واحدهای دامداری، حتماً دام های خود را بر علیه این بیماری واکسینه کنند.

تکلوی ادامه داد: باتوجه به اهمیت و حساسیت موضوع، تعلل دامداران در این زمینه به هیچ وجه جایز نیست و لازم است دامداران هشدارهای کارشناسان دامپزشکی را جدی گرفته و از طریق مراجعه به بخش خصوصی و غیردولتی دامپزشکی نسبت به انجام واکسیناسیون و ایمن سازی دام های خود بر علیه این بیماری اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل رعایت مقررات بهداشتی، امنیت زیستی و قرنطینه ای، برنامه ریزی جهت انجام واکسیناسیون گله، خودداری از خریدوفروش و نقل وانتقال بی ضابطه دام بیمار و مشکوک به بیماری، ضدعفونی کردن بستر و جایگاه نگهداری دام با مواد ضدعفونی کننده مناسب را از مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار برای شیوع بیماری تب برفکی در جمعیت دامی استان اردبیل

هشدار برای شیوع بیماری تب برفکی در جمعیت دامی استان اردبیل