مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 05:202021-02-15اقتصادي

درباره بارورسازی ابرها و تاثیرات آن چه می دانید؟


دانشیار مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد گفت: بارورسازی ابرها به معنی اضافه کردن ذرات ریز به داخل ابرها است تا از این طریق سرعت تبدیل بخار به قطرات آب افزایش پیدا کند، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری دانشیار مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد گفت: بارورسازی ابرها به معنی اضافه کردن ذرات ریز به داخل ابرها است تا از این طریق سرعت تبدیل بخار به قطرات آب افزایش پیدا کند، این کار در ایران از سال 1353 تا سال 1357 در حوزه آبریز سد کرج و جاجرود آغاز شد.

احمدرضا قاسمی دستگردی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تبعات تغییر اقلیم در کاهش بارش ها و تاثیر بارورسازی ابرها برای جبران این کاهش، اظهار کرد: دلایل متعددی از سوی اقلیم شناسان و دانشمندان برجسته دنیا برای بحث تغییر اقلیم بیان شده است که برخی از این استدلال ها نیز به صورت علمی اثبات شده است.

دانشیار مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه یکی از دلایل مطرح شده در تغییر اقلیم، تغییر در خروجی انرژی خورشید است، گفت: این مسئله به این معناست که در مدت زمان طولانی یکسری تغییرات در روی سطح خورشید رخ می دهد که منجر به تغییر انرژی خورشید می شود.

وی افزود: بر روی سطح خورشید لکه های تیره ای مشاهده می شود و در حاشیه این لکه های خورشیدی عموما طوفان های خورشیدی را داریم، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره بارورسازی ابرها و تاثیرات آن چه می دانید؟

درباره بارورسازی ابرها و تاثیرات آن چه می دانید؟