مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 05:002021-02-15اجتماعي

انقراض همچنان نماد حیات وحش استان یزد را تهدید می کند


رییس اداره محیط زیست شهرستان خاتم، معادن شن و ماسه و چرای خارج از پروانه دام ها را تهدیدی جدی برای حیات پرنده در حال انقراض «هوبره» در این شهرستان ذکر کرد.

- ایسنا/یزد رییس اداره محیط زیست شهرستان خاتم، معادن شن و ماسه و چرای خارج از پروانه دام ها را تهدیدی جدی برای حیات پرنده در حال انقراض هوبره در این شهرستان ذکر کرد.

موسی شمسایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در مورد وضعیت پرنده در حال انقراض هوبره که به عنوان نماد حیات وحش استان یزد معرفی شده است، اظهار کرد: در شهرستان خاتم و در منطقه شکار ممنوعی که در این شهرستان ایجاد شده، از این پرنده محافظت می‎شود و خوشبختانه این منطقه، یکی از بهترین زیستگاه های زادآوری این پرنده ارزشمند محسوب می‎شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 300 قطعه از این پرنده در منطقه حفاظت شده و حواشی آن در شهرستان، گفت: تعداد این پرندگان جمعیت قابل توجهی است و عموم آن ها در منطقه نیز زادآوری دارند اما این جمعیت توسط عواملی همچنان تهدید می‎شوند.

شمسایی وجود معدنی در این منطقه را تعارضی در اخلال در نظم طبیعی منطقه دانست و در این باره تصریح کرد: فعالیت یک واحد معدنی تولید شن و ماسه، یکی از این تعارضات به شمار می‎رود و بیش از خود معدن، تردد کامیون ها و ماشین آلات صنعتی به منطقه باعث اخلال در نظم طبیعی منطقه شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقراض همچنان نماد حیات وحش استان یزد را تهدید می کند

انقراض همچنان نماد حیات وحش استان یزد را تهدید می کند