مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 04:352021-02-15اقتصادي

محصولاتی که روی دستشان باد می کند


یک کشاورز نمونه ملی آذربایجان غربی گفت: هیچ ضمانتی برای فروش محصول کشاورزی وجود ندارد.

- هیمن دغو در گفت وگو با ایسنا افزود: با وجود تلاش و زحمات یک کشاورز برای تولید محصول کشاورزی متاسفانه تضمینی برای فروش محصولات کشاورزی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 98 توانست با بالا بردن راندمان تولید چغندر قند بهاره، کشاورز نمونه ملی در تولیدچغندر قند بهاره شود، تصریح کرد: متوسط برداشت چغندرقند در هر هکتار به طور میانگین 65 تن است امامن موفق شدم از هر هکتار 195 تن محصول چغندر قند برداشت کنم.

دغو چغندر کار بوکانی با بیان اینکه سرمایه اولیه برای این کار داشتن زمین کشاورزی است، یاد آور شد: با استفاده از روش های نوین وعلمی تولید توانستم از 11 هکتار زمین کشاورزی خود در سال زراعی گذشته حدود 2145 تن چغندر برداشت کنم.

این کشاورز نمونه ملی با تاکید به اینکه علاوه بر خود باعث اشتغال 10نفر نیز شده است، اظهار کرد: استفاده از بذر اصلاح شده،بهره گیری از نظر کارشناسان ترویج و رعایت اصول زراعی از جمله علل افزایش عملکرد محصول کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت فروش هر کیلو چغندر قند در سال جاری 750تومان بود، خاطر نشان کرد: متاسفانه عمده مشکل کشاورزان چغندر قند، نبود تضمین برای فروش و عدم همکاری کارخانه ها با کشاورزان درجهت خرید محصول است که ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولاتی که روی دستشان باد می کند

محصولاتی که روی دستشان باد می کند