مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 20:152021-02-14اقتصادي

خطر هجوم ملخ ها به اراضی کشاورزی کردستان جدی گرفته شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کانون آفات ملخ در گذشته کم بود اما اکنون نه تنها در کردستان بلکه در نقاط مختلف ایران توسعه پیدا کرده و در این راستا باید اساسی کار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد فرید سپری یکشنبه شب در سومین جلسه ستاد گیاه پزشکی استان کردستان که با حضور معاونین ستادی و مدیران استان برگزار شد اظهار کرد: شرایط ناپایدار جوی، بارش پایین برف و باران و گرمی هوا شرایط سختی برای اراضی کشاورزی به وجود آورده است.

وی با اشاره به وجود احتمال گرم تر شدن هوا تا 15 اسفند افزود: این شرایط باعث می شود که شرایط سن غلات تغییر پیدا کند ضمن اینکه در سال های گذشته درصد تلفات بیشتر بود اما در سال جاری درصد تلفات سن پایین است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به افزایش وزن سن های مادر و امکان طغیان آنها، باید برای مقابله با آن اقدامات لازم پیش بینی و به موقع مبارزه انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت گندم تولیدی استان کردستان یادآور شد: کیفیت گندم خیلی مهم است لذا در این راستا مبارزه با علف هرز، مبارزه با آفات و بیماری ها به ویژه سن و بحث تغذیه مزارع باید به موقع انجام شود.

سپری خاطرنشان کرد: نباید از ملخ که سالانه خسارات فراوانی در مزارع و اراضی کشاورزی کشور ایجاد می کند، غافل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر هجوم ملخ ها به اراضی کشاورزی کردستان جدی گرفته شود

خطر هجوم ملخ ها به اراضی کشاورزی کردستان جدی گرفته شود