مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 18:052021-02-14اقتصادي

مجازات 480 میلیون ریالی برای فروشنده اشیا عتیقه در خراسان شمالی


مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از صدور رأی محکومیت برای فردی که اقدام به نگهداری اشیای تقلبی کرده بود خبر داد و گفت: - این متهم به تحمل حبس و 480 میلیون ریال جزای نقدی محکوم و اقلام مکشوفه به نفع میراث فرهنگی ضبط شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، ملک حسین قویدل چوکانلو اظهار کرد: این متهم، دو قطعه مجسمه نمونه تقلبی انسان یکی به تقلید از دوره خاور نزدیک و دیگری به تقلید از هنر روم، همچنین دو عدد صندوقچه تقلبی به تقلید از دوره هخامنشی را به قصد عرضه و فروش به صورت غیرمجاز نگهداری کرده بود.

وی گفت: با توجه به ماده 566 مکرر از قانون مجازات اسلامی که اشعار می دارد هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی-تاریخی اعم از ایرانی وخارجی را به جای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه، قاچاق و یا فروش ،معرفی ، حمل یا نگهداری کند جرم محسوب شده و به حبس از 91 روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث فرهنگی محکوم می شوند.

مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات 480 میلیون ریالی برای فروشنده اشیا عتیقه در خراسان شمالی

مجازات 480 میلیون ریالی برای فروشنده اشیا عتیقه در خراسان شمالی