مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 09:202021-02-14سياسي

اولین کوچه گالری هرمزگان در جزیره هزاررنگ میزبان عابران شد


اولین کوچه گالری هرمزگان به همت یک جوان هرمزی در این جزیره هزار رنگ ایجاد و میزبان عبور گردشگران و عابران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، جزیره هرمز جزیره هزار رنگ و اعجاب گونه خلیج فارس بهشت کانی شناسی ایران است که خوبی یافته و مورد توجه قرار گرفته است.

  یک سوی این کوچه که با حداقل هزینه دیوارهای آن رنگ آمیزی و مناسب سازی شده است، را قاب هایی برای نصب عکس و نقاشی، چهره نگاری و معرق کاری تشکیل می دهد و انتهای کوچه نیز مکانی برای عرصه آثار هنری، نقاشی های فرش گونه از خاک هرمز، آثار صنایع دستی است و زنان جزیره فرصت یافته اند تا صنایع دستی جزیره را نیز به گردشگران عرضه کنند.

همچنین انتهای کوچه بوی نان محلی هرمز نیز به مشام می رسد که با سسی ساخته شده از نوعی خاک خوراکی با نام سوراغ ساخته می شود.

    مرتضی گلزاری جوان 29 ساله هرمزی که با همراهی و کمک دوستش امید ترکمانی ایده ساخت این کوچه را ارائه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز و آن را اجرا کرده اند، در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس می گوید: فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط زیست و هویت جزیره و آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با هنر جزیره از جمله دلایل ایجاد این کوچه گالری است که قرار است تا میانه های اسفندماه برپا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین کوچه گالری هرمزگان در جزیره هزاررنگ میزبان عابران شد

اولین کوچه گالری هرمزگان در جزیره هزاررنگ میزبان عابران شد