مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 08:252021-02-14سياسي

ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات دیوار چینی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات از اجرای دیوار چینی و محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات خبر داد.

- مهدی لعل بار در گفت وگو با خبرنگار فارس در محلات اظهار کرد: بهسازی ورودی و محوطه مجاور آتشکده آتشکوه با همت هیات امنای روستای آتشکوه و با مشارکت خیرین، در حال اجرا است و در این مرحله تاکنون 160 متر دیوار سنگی احداث شده است.

  وی افزود:  در این عملیات همچنین 1000 مترمربع محوطه مجاور تسطیح و خاک ریزی و پل مسیر نیز خاک ریزی و اصلاح شده است.

 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات ضمن تشکر از اهالی فرهنگ دوست روستای آتشکوه، همچنین خیرین به ویژه حسین برقی و همچنین قاسم آقاباقری که با مشارکت در این کار فرهنگی خود در چند سال اخیر شاهد تغییرات خوبی در محوطه این اثر تاریخی بوده ایم گفت:  عملیات سنگ چینی و حصارکشی این آتشکده 2 ماه به طول انجامید و برای انجام این کار 1 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

  وی اکید کرد:  حفظ و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی به تنهایی از عهده دولت خارج است و نیازمند همکاری و تلاش عموم مردم هستیم   لعل بار با اشاره به لزوم حفاظت و حراست هر چه بیشتر از این بنای مهم تاریخی گفت:  با انجام این سنگ چینی، زمینه نگهداری از این مکان تاریخی بهتر مهیا شده است و تردد و ور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات دیوار چینی شد

ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات دیوار چینی شد