مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 04:152021-02-14اقتصادي

گیاهان دارویی، ظرفیتی بالقوه برای رونق تولید


توسعه و رونق کشت، پرورش و در نهایت بازاریابی گیاهان دارویی می تواند ضمن افزایش اشتغال مولد در هریک مراحل تولید، فرآوری و بازاریابی، برمتغیرهای کلان اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی، - خبرگزاری فارس لرستان؛ بالا رفتن سطح دانش و استانداردهای زندگی مردم  و نیز شناخت عوامل تاثیر گذار بر تامین سلامت  پایدار جوامع انسانی، سبب شده تا در چند دهه گذشته، اقبال عمومی برای استفاده از گیاهان دارویی افزایش پیدا کند.

در این میان برخی مناطق و پهنه های جغرافیایی کشور همچون دامنه های زاگرس مرکزی و از جمله  استان لرستان، از دیرباز خاستگاه و  رویشگاه طبیعی گیاهان دارویی بوده و مردم برحسب تجربه ودانش بومی خود از آنها استفاده می کردند.

تولید و پرورش گیاهان دارویی یکی از رشته های بخش کشاورزی است که بیش از دو دهه است به دلایل گفته شده مورد توجه و عنایت جدی مردم و برنامه ریزان قرار گرفته است.

 توسعه و رونق کشت، پرورش و در نهایت بازاریابی گیاهان دارویی می تواند ضمن افزایش اشتغال مولد در هریک مراحل تولید، فرآوری و بازاریابی، برمتغیرهای کلان اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی، نرخ اررز،  تورم  نیز تاثیرگذار باشد و متغیرهای مذکور را در راستای افزایش رفاه عمومی جا به جا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی، ظرفیتی بالقوه برای رونق تولید

گیاهان دارویی، ظرفیتی بالقوه برای رونق تولید