مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 16:052021-02-13پزشكي

احتمال فوت مردان بر اثر کرونا 2 برابر زنان است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر عباس بصیری در آستانه برگزاری هفته سلامت مردان اظهار داشت: در کل دنیا هفته سلامت مردان در ماه ژوئن برگزار می شود؛ - رییس انجمن اورولوژی ایران گفت: احتمال فوت مردان در اثر ابتلا به کرونا بیش از زنان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر عباس بصیری در آستانه برگزاری هفته سلامت مردان اظهار داشت: در کل دنیا هفته سلامت مردان در ماه ژوئن برگزار می شود؛ انسان بین 20 تا 25 هزار ژن دارد؛ این 25 هزار ژن مسئولیت تعیین ویژگی افراد را بر عهده دارند؛ تفاوت در برخی بیماری ها به دلیل تفاوت در ژنتیک مردان و زنان است.

برخی دیگر از بیماری ها به دلیل تفاوت در هورمون هاست، مردان تستوسترون بیشتری دارند بنابراین برخی ساختار های مردان باعث می شود بیشتر در معرض برخی آسیب ها باشند.

وی افزود: امید به زندگی در مردان 74 سال و در زنان 76 سال است؛ از این نظر بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ایران در رتبه 64 جهان قرار دارد؛ عللی که منجر به افزایش مرگ ومیر می شود بیماری های قلبی عروقی، کرونا، سکته های مغزی، حوادث جاده ای، فشار خون، دیابت و بیماری های ریوی است.

امید به زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مرگ ومیر بین 30 تا 60 سالگی در زنان 11.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال فوت مردان بر اثر کرونا 2 برابر زنان است

احتمال فوت مردان بر اثر کرونا 2 برابر زنان است