مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 15:102021-02-13فرهنگي

نخستین جشنواره بین المللی ساز «نی انبان» در کیش برگزار می شود


نخستین جشنواره بین المللی نی انبان به عنوان میراث ناملموس از 20 تا 22 اسفند در جزیره کیش برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کیش، جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور با هدف برندسازی از طریق برگزاری رویدادهای با نشاط فرهنگی و هنری در فضای عمومی جامعه به ویژه مراکز تفریحی و گردشگری ، از 20 اسفند امسال میزبان نخستین جشنواره بین المللی نی انبان است.

ساز نی انبان از جذابیت های گردشگری قابل توجهی برخوردار است و برگزاری این رویداد مهم علاقمندان زیادی را از نقاط مختلف کشور برای بهره مندی از آثار هنرمندان این جشنواره برای سفر به جزیره کیش ترغیب می کند.

با توجه به این که نی انبان، ساز بادی کهنی است که از سال 1394 دراستان های بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تلاش برای رسیدن به فهرست میراث جهانی یونسکو ادامه دارد برگزاری این جشنواره فرصت معرفی این ساز در عرصه بین المللی را هم فراهم خواهد کرد.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره برای حضور هنرمندان سایر کشورها در این رویداد هنری ، با سفرای کشورهای یونان، الجزایر،آلمان ، تونس، ترکیه، فرانسه،ارمنستان،اتریش،اسپانیا، هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان، قطر و امارات مکاتبه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره بین المللی ساز «نی انبان» در کیش برگزار می شود

نخستین جشنواره بین المللی ساز «نی انبان» در کیش برگزار می شود