مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 10:502021-02-13اقتصادي

عبور از بحران ها با ریل گذاری درست سیستم بانکی/نظام بانکی ویرانگر


اگر مسائل اقتصادی کشور از جمله سیستم بانکی درست ریل گذاری شود، عبور از هر بحرانی به سادگی میسر خواهد بود - خبرگزاری فارس ـ اراک؛ سیاست های نظام بانکی ارتباط مستقیم و نقش اساسی در رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد و می تواند به رشد و ارتقاء بخش تولید منتهی شود، اما متأسفانه در کشور ما بانک ها همچنان  تابع سیاست های ناکارآمدی هستند که هیچ حاصلی جز ویرانی بخش تولید در پی ندارد.

با این که بخش عمده بانک ها ایران دولتی و عزل و نصب مدیران آنها در اختیار دولت است و در مورد بانکهای خصوصی نیز صدور و تمدید مجوز آنها در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی (که متأسفانه به غلط زیر مجموعه دولت است) تعریف شده، اما مشخص نیست چرا اراده ای جدی برای اصلاح نظام بانکی وجود ندارد.

در واقع اگرچه نمی شود به طور کامل منکر اثر تحریم ها بر اقتصاد کشور شد، اما مشکل اصلی اقتصاد کشور ما تحریم و فشارهای خارجی نیست، زیرا با عنایت به ظرفیت ها و توانمندی های فوق العاده فراونی که ایران اسلامی از آن برخوردار است، اگر مسائل اقتصادی کشور از جمله سیستم بانکی درست ریل گذاری شود، عبور از هر بحرانی به سادگی میسر خواهد بود.

  کارشناس ارشد مدیریت در این رابطه به خبرنگار فارس می گوید: به دلیل سیاست گذاری های نادرست و ناپایدار اقتصادی است که به رغم پیگیری های مکرر رهب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور از بحران ها با ریل گذاری درست سیستم بانکی/نظام بانکی ویرانگر

عبور از بحران ها با ریل گذاری درست سیستم بانکی/نظام بانکی ویرانگر