مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 09:252021-02-13سياسي

بازگشایی گذرگاه های مرزی عراق و ایران برای ترانزیت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، وزارت حمل و نقل عراق به تازگی با صدور دستورالعملی در ارتباط با موضوع ترانزیت کالا، دستور استفاده از گذرگاه های زمینی و مهمی از جمله زرباطیه ، المنذریه ، طریبیل ، القائم ، سفوان و عرعر را برای ترانزیت صادر کرد.

گذرگاه های مرزی به عنوان یکی از ظرفیت های استان های مرزی بهترین ابزار و راهکار برای گسترش صادرات، رونق اقتصاد محلی و کمک به اقتصاد ملی است و این مهم همزمان با سفر آیت الله رییسی، رییس قوه قضاییه به عراق در صدر یک هیئت بلندپایه قضایی تحقق یافت.

اکنون حجم تجارت ایران و عراق بیش از 10میلیارد دلار است که این وعده به فعالان اقتصادی داده شده که به 20 میلیارد دلار افزایش یابد و موضوع تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور به ویژه در مرزها از طریق تشکیل اتاق های دادرسی و داوری و رسیدگی ویژه و فوری، از مهم ترین محور های مذاکرات رییس قوه قضاییه با مقامات عالی رتبه عراق بود.

بوکمال مسیری برای نیل به سمت اقتصاد صادراتی یکی از اخبار سفر رییس قوه قضاییه به عراق، بازگشایی مرز بوکمال بود که توسط نیروهای مقاومت با رهبری ایران از دست تکفیری های داعش آزاد شد.

فعالیت ترانزیت زمینی بوکمال این امکان را برای ایران فراهم می کند که با همکاری کشور عراق بتواند کالای خود را به کشورهای دیگر منطقه صادر کند و سوریه که در سال های پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی گذرگاه های مرزی عراق و ایران برای ترانزیت

بازگشایی گذرگاه های مرزی عراق و ایران برای ترانزیت