مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 08:252021-02-13پزشكي

آیا من هم در معرض ابتلا به سرطان خون هستم؟


در شرایط عادی زندگی ممکن است هر فردی بر اثر جهش ژنتیکی سلول ها و تولید مثل غیرمعمول و غیره شود؛ بنابراین همه افراد در معرض ابتلا به بیماری سرطان خون هستند.

- ایسنا/زنجان فوق تخصص خون و سرطان گفت: در شرایط عادی زندگی ممکن است هر فردی بر اثر جهش ژنتیکی سلول ها و تولید مثل غیرمعمول و غیره شود؛ بنابراین همه افراد در معرض ابتلا به بیماری سرطان خون هستند.

حسین عمارلو در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سرطان خون، اظهار کرد: منشأ همه سلول ها و بافت های بدن از سلول دودمانی اولیه به نام سلول بنیادی یا استم سل است، بنابراین امکان دارد در یک شرایط زندگی کاملا عادی سلولی یک دفعه در اثر مسائلی مثل جهش ژنتیکی و غیره سلول ها دچار تولیدمثل غیرمعمول و تصاعدی شود که این اتفاق ممکن است برای هر فردی رخ دهد و هیچ تضمینی وجود ندارد برای اینکه بیماری سرطان خون را من مبتلا نمی شوم، پس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از مبتلایان بروز سرطان را یک نوع بدشانسی می دانند، افزود: در زمان های قدیم بیماری های مهلکی مانند سرطان را به اشتباه بازتاب گناهان فردی و یا اجتماعی مبتلایان می دانستند، اما با گذشت قرن ها و علی رغم پیشرفت شگرف علم هنوز ابعاد این بیماری همچنان پیچیده و ناشناخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا من هم در معرض ابتلا به سرطان خون هستم؟

آیا من هم در معرض ابتلا به سرطان خون هستم؟