مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 06:552021-02-13اقتصادي

کاهش 5 درصدی شخم زمستانه در شالیزارهای گیلان/ 40 هزار هکتار شخم زده شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به انجام شخم زمستانه در 40 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان از کاهش پنج درصدی در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

- سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هر ساله در فصل زمستان شاهد آماده سازی زمین های شالیزاری برای انجام کشت برنج در استان گیلان هستیم، گفت: کشاورزان گیلانی با استفاده از نزولات آسمانی زمین های خود را برای کشت برنج آماده می کنند.

وی با بیان اینکه انجام شخم زمستانه نخستین مرحله کشت برنج در شالیزارها است، افزود: تا به امروز 40 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان شخم زده شده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه این میزان معادل حدود 15 تا 20 درصد از 238 هزار هکتار شالیزارهای استان گیلان است، گفت: در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش پنج درصدی انجام شخم زمستانه هستیم.

وی در ادامه به برخی از دلایل کاهش میزان شخم زمستانه نیز اشاره و اضافه کرد: کاهش نزولات آسمانی در ماه های اخیر یکی از مهم ترین دلایل کاهش میزان شخم از سوی کشاورزان است.

موسوی همچنین با اشاره به مزیت های انجام شخم زمستانه در شالیزارها، گفت: افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش آفات برنج به ویژه کرم ساقه خوار و امکان استفاده به موقع از کودهای پایه تنها بخشی از مزیت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 5 درصدی شخم زمستانه در شالیزارهای گیلان/ 40 هزار هکتار شخم زده شد

کاهش 5 درصدی شخم زمستانه در شالیزارهای گیلان/ 40 هزار هکتار شخم زده شد