مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 06:352021-02-13اقتصادي

کاهش 5 درصدی شخم زمستانه اراضی شالیزاری گیلان


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از کاهش پنج درصدی شخم زمستانه اراضی شالیزاری گیلان به علل کاهش نزورات آسمانی نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، برنجکاری شغل اول مردم استان های شمالی مثل گیلان، مازندران و گلستان است به طوری از 630 هزار هکتار زمین زیر کشت برنج در کشور 238 هزار هکتار مربوط به گیلان بوده که معلول 35 درصد برنج کشور می شود.

یکی از مهم ترین رویکردهای دولت به منظور بهره برداری حداکثری از محصولات کشاورزی به ویژه تولید برنج توجیه اقتصادی مبتنی بر بهره وری مصرف آب است به این دلیل تا سال گذشته استان های گیلان و مازندران به دلیل دسترسی راحت تر به آب به عنوان قطب تولید برنج در کشور انتخاب شدند.

همگان گیلان را یک استان پر آب در مقایسه با دیگر مناطق کشور می دانند ولی دلایلی مثل پراکندگی بارش، از دست رفتن آب، تغییرات اقلیمی شالیکاران را مجبور به رعایت برخی اصول کشاورزی مثل انجام شخم زمستانه کرده است.

به گفته اغلب کارشناسان انجام شخم زمستانه  باعث می شود، حشراتی که برای زمستان گذرانی به لایه سطحی تر خاک رفته اند، در معرض هوای سرد قرار گرفته و از بین رفته و از این طریق  آفات نباتی نظیر کرم ساقه خوار برنج با این روش مکانیکی کنترل شوند یکی از دغدعه های کارشناسان جهاد کشاورزی وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 5 درصدی شخم زمستانه اراضی شالیزاری گیلان

کاهش 5 درصدی شخم زمستانه اراضی شالیزاری گیلان