مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 07:452021-02-12سياسي

ایران دوباره عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل شد


درهفتاد و چهارمین نشست کمیته اداری کنوانسیون تیر در ژنو سوییس، نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران در رقابتی فشرده، مجدد توسط اعضا انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی افزود: آقای مصطفی آیتی، با حضور رقبای منطقه ای، و با تلاش و همکاری مجدانه گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی ایران برای سومین دور متوالی با اجماع اعضای کنوانسیون تیر، به عنوان عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل انتخاب شد.

وی گفت: کنوانسیون تیر یکی از مهمترین ابزارهای بین المللی در حمل و نقل و ترانزیت بین المللی کالا در بین کشورهای عضو با پوشش بیمه بین المللی تیر است و نقش بسیار مهمی در توسعه ترانزیت و تجارت در فضای بین المللی دارد، این کنوانسیون دارای 76 عضو از جمله اقتصادهای بزرگ جهان همچون چین، اتحادیه اروپا، آمریکا، هند، روسیه، … است.

آقای لطیفی تصریح کرد: شورای اجرایی تیر مهمترین بازوی تصمیم گیری کنوانسیون تیر سازمان ملل متحد، متشکل از 9 نفر از خبرگان کشورهای عضو که با اجماع آرا، برای یک دوره 2 ساله انتخاب می شوند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از 46 سال عضویت در این کنوانسیون در سال 95 برای اولین بار با انتخاب آقای مصطفی آیتی به عضویت این شورا درآمد و با توجه به حضور مؤثر و فعال، برای سومین بار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران دوباره عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل شد

ایران دوباره عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل شد