مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 06:452021-02-12اقتصادي

پیشگیری از ساخت 15 ویلا در شالیزارهای رشت


پیشگیری از ساخت ویلا و یا تغییر کاربری شالیزارها از اولویت های کاری این اداره است و امسال از بروز 15 مورد تخلف در این زمینه جلوگیری شد.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: پیشگیری از ساخت ویلا و یا تغییر کاربری شالیزارها از اولویت های کاری این اداره است و امسال از بروز 15 مورد تخلف در این زمینه جلوگیری شد.

  مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه، رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و هم اکنون شخم زمستانه در این اراضی ارزشمند در حال انجام است، گفت: تاکنون شخم زمستانه در 23 درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: نبود بارندگی مناسب در روزهای اخیر روند شخم زمستانه را کند کرد اما به نظر می رسد از این پس شتاب بیشتری صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت خاطرنشان کرد: برخی کشاورزان از آب بندان های موجود استفاده کرده اند و در روزهای بارندگی پیش رو شاهد ذخیره آب مجدد در آب بندان های رشت خواهیم بود.

اسدی پرور ادامه داد: مدیریت مصرف آب و کاهش هزینه تولید برنج از اولویت های کاری این اداره است و امسال برای کمک به کشاورزان در این زمینه 300 هکتار آب بندان رشت را با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان احیا شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تمام آب بندان های رشت احیا شود،40 میلیون مترمکعب از آب باران را در این آب بندان ها ذخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از ساخت 15 ویلا در شالیزارهای رشت

پیشگیری از ساخت 15 ویلا در شالیزارهای رشت