مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 05:052021-02-12اجتماعي

کیفیت هوا در 12 منطقه مشهد نارنجی شد


کیفیت هوای مشهد غیر از چهار ایستگاه سجاد، تقی آباد، کریمی و سرافرازان که در شرایط قابل قبول قرار دارند، در 12 ایستگاه دیگر ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس داده های مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد، کیفیت هوای مشهد طی 24 ساعت گذشته با شاخص کلی 109 در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس و هم اکنون 78 در شرایط قابل قبول گزارش شده است.

هم اکنون، کیفیت هوا غیر از چهار ایستگاه سجاد، تقی آباد، کریمی و سرافرازان که در شرایط قابل قبول قرار دارند، در 12 ایستگاه دیگر ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.

بیشترین میزان آلودگی هوا در دو منطقه خیام جنوبی و شمالی به ترتیب با شاخص کلی 143 و 125 وجود دارد.

عوارض بهداشتی وضعیت نارنجی، احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان، عنوان و توصیه می شود در چنین شرایطی افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوا(AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود.

بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک به رنگ سبز، از 51 تا 100 هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط به رنگ زرد، از 101 تا 150 هوا ناسالم ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت هوا در 12 منطقه مشهد نارنجی شد

کیفیت هوا در 12 منطقه مشهد نارنجی شد