مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 23:202021-02-11اقتصادي

استان هایی که بیشترین و کم ترین مرگ ومیر تصادفات رانندگی را دارند


نتایج بررسی روند تصادفات رانندگی در سال های 1385 تا 1396 نشان داد که در این سال ها میزان مرگ ومیر ناشی از تصادفات جاده ای در ایران روند کاهشی داشته است.

- نتایج بررسی روند تصادفات رانندگی در سال های 1385 تا 1396 نشان داد که در این سال ها میزان مرگ ومیر ناشی از تصادفات جاده ای در ایران روند کاهشی داشته است.

استان های سمنان، کرمان و مرکزی، بیشترین تلفات رانندگی و استان های تهران، البرز و اردبیل کم ترین میزان مرگ ومیر رانندگی را داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیوع حوادث رانندگی در ایران بیشتر از میانگین جهانی است و این کشور از نظر حوادث رانندگی در رتبه پنجم قرار دارد.

از آن جا که شناخت وضع و روند تغییرات مرگ ومیر ناشی از حوادث رانندگی در طول زمان، اطلاعات با ارزشی را برای کاهش تلفات ناشی از این حوادث در اختیار سیاست گذاران قرار می دهد، به همین دلیل پژوهشگران با انجام مطالعه ای روند مرگ های ناشی از تصادفات جاده ای ایران را در بازه زمانی سال های 1385 تا 1396 مورد بررسی قرار دادند.

برای انجام این مطالعه، محسن عسکری شاهی و زهرا رضازاده پژوهشگران مرکز تحقیقات پیشگیری و اپیدمیولوژی بیماری های غیرواگیر به همراه محمود وکیلی پژوهشگر مرکز تحقیقات پایش سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مشارکت داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان هایی که بیشترین و کم ترین مرگ ومیر تصادفات رانندگی را دارند

استان هایی که بیشترین و کم ترین مرگ ومیر تصادفات رانندگی را دارند