مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 13:552021-02-11بين الملل

گزارش فایننشال تایمز درباره فرعون جدید مصر


یک روزنامه انگلیسی نوشت، مصر پس از یک دهه از کنار رفتن حسنی مبارک اکنون کشور ضعیف تری شده و به جای تحقق وعده های انقلاب، صدای مخالفان خاموش شده، - یک روزنامه انگلیسی نوشت، مصر پس از یک دهه از کنار رفتن حسنی مبارک اکنون کشور ضعیف تری شده و به جای تحقق وعده های انقلاب، صدای مخالفان خاموش شده، سرمایه گذاری های خارجی در آن کاهش یافته و نفوذ منطقه ای آن نیز کمتر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته فایننشال تایمز چاپ انگلیس، این شرایط با 10 سال قبل مصری ها که دولت مبارک را برکنار کردند، متفاوت است.

در واقع انقلاب مردمی میدان التحریر قاهره به 30 سال دیکتاتوری مبارک نه تنها پایان نداده بلکه شش دهه حکومت نظامی را بازگرداند.

چند هفته قبل از آن زین العابدین بن علی در تونس برکنار شد و بعد از آن معمر قذافی در لیبی و علی عبدالله صالح در یمن برکنار شدند.

سوری ها علیه دولت بشار اسد شورش کردند و به این ترتیب جنبش التحریر هشدار داد که جهان عرب راه خود را به سوی دموکراسی آغاز کرده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت، کودتاچیان عرب یکی پس از دیگری نام انقلاب را بر فعالیت های خود گذاشتند اما انقلاب میدان التحریر شایسته این نام بود زیرا مردم در خیابان ها توانستند یک حاکمیت قدرتمند و دارای ارتش و نیروهای امنیتی را برکنار کنند و تنها شعارشان این بود سرت ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش فایننشال تایمز درباره فرعون جدید مصر

گزارش فایننشال تایمز درباره فرعون جدید مصر