مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 09:202021-02-11اقتصادي

تولید نشاء محصولات زراعی در سیستان وبلوچستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف بهره گیری از شیوه های علمی جدید، کاهش زمان کاشت تا برداشت محصول، - امان الله طوقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با هدف بهره گیری از شیوه های علمی جدید، کاهش زمان کاشت تا برداشت محصول، جلوگیری از سرمازدگی، کاهش هزینه های خرید اقدام به تهیه دستگاه بذر زن سینی نشا و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زهک و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سیستان تولید نشا را در منطقه آغاز کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به اهمیت کشت نشایی در ارتقای کمی وکیفی محصولات افزود استفاده از کشت نشایی علاوه بر کاهش مصرف آب، راندمان تولید را تا 50 درصد افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: دستگاه سیدر در هر ساعت 800 سینی که هر سینی حاوی 72 تا 140 نشائ محصول میباشد آماده سازی می کند که بعد از آماده سازی وآبیاری نشائ گیاه بمدت حداکثر 30 روز در سینی مخصوص رشد کرده و آماده انتقال به مزرعه برای کشت خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اظهار امیدواری کرد تلاش خواهد شد تا در کنار این دستگاه ها از کارنده های نشائ انواع نهال ها نیز استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نشاء محصولات زراعی در سیستان وبلوچستان

تولید نشاء محصولات زراعی در سیستان وبلوچستان