مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 06:152021-02-11اقتصادي

ابداع چاپگری که می تواند ربات و پهپاد هم بسازد


محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) در حال توسعه یک چاپگر سه بعدی هستند که برخلاف چاپگرهای کنونی، قادر به چاپ سازه های پیچیده همچون ربات ها و پهپادها است.

- محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) در حال توسعه یک چاپگر سه بعدی هستند که برخلاف چاپگرهای کنونی، قادر به چاپ سازه های پیچیده همچون ربات ها و پهپادها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، اگرچه چاپگرهای سه بعدی توانایی ساخت سازه ها و اجزای بسیاری را در عین صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین در مدت زمان نسبتاً کوتاه دارند، اما آنها توانایی ساخت دستگاه های پیچیده تر مانند پهپادها یا ربات هایی که بلافاصله پس از اتمام فرآیند چاپ کار کنند را ندارند.

اکنون گروهی از محققان آزمایشگاه علوم رایانه ای و هوش مصنوعیMIT بستر جدیدی را با فرآیند خودکار چشم نوازی توسعه دادند که دستگاه های رباتیک کاربردی و سفارشی را بدون هیچ گونه دخالت انسان چاپ می کند.

این سیستم با نام LaserFactory از دو قسمت تشکیل شده است: یک جعبه ابزار نرم افزاری برای کاربران به منظور طراحی دستگاه های سفارشی و یک بستر سخت افزاری که مراحل ساخت را به صورت خودکار انجام می دهد.

مارتین نیسر از محقان دخیل در این پروژه این پلت فرم را به عنوان یک فروشگاه واحد توصیف می کند که می تواند برای سازندگان ربات ها، مربیان رباتیک و تولیدکنندگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع چاپگری که می تواند ربات و پهپاد هم بسازد

ابداع چاپگری که می تواند ربات و پهپاد هم بسازد