مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 04:352021-02-11اجتماعي

ایلام؛ شهری با قدمت 10 هزار ساله/ تاریخی که تنها یک موزه دارد


ایلام با قدمت 10 هزار ساله خود دارای آثار تاریخی و میراث فرهنگی مثال زدنی است اما با این وجود تنها یک موزه برای نگهداری آثار کهن تاریخی اش دارد.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: ایلام جزو مناطق صاحب تمدن ایران به شمار می رود که در زمینه میراث فرهنگی و موزه داری حرف های زیادی برای گفتن دارد و از غنای تاریخی و فرهنگی والایی برخوردار است.

به حتم علاقمندان به تاریخ با نام تمدن عیلام آشنا هستند، ایلام کنونی جزیی از کشور عیلام باستان بوده و وجود آثار تاریخی با قدمت 10 هزار ساله در این استان این را به اثبات رسانده است.

اما استانی با این قدمت والا فقط یک موزه باستان شناسی در شهرستان دره شهر دارد؛ بی شک بی توجهی مسوولین سبب شده گنجینه های تاریخی ایلام از دید همگان ناشناخته بماند و زیر این بی توجهی ها مدفوع شوند.

میراث فرهنگی به قدری ارزشمند است که باید بودجه و وقت بسیاری برای حفظ آن ها در نظر گرفت و به مردم اجازه داد تا با بازدید از آن ها با تاریخ خود آشنا شوند و آموزش های لازم برای حفظ آثار تاریخی را فرا بگیرند.

به همین دلیل موزه ها، مکان ویژه ای هستند که در آن مجموعه ای از آثار باستانی، صنعتی و اشیا باارزش نگهداری و حفظ می شوند و عموم می توانند از آن دیدن کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایلام؛ شهری با قدمت 10 هزار ساله/ تاریخی که تنها یک موزه دارد

ایلام؛ شهری با قدمت 10 هزار ساله/ تاریخی که تنها یک موزه دارد