مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 ساعت 08:202021-02-10سياسي

انقلاب اسلامی ادبیات سیاسی جهان را تغییر داد


انقلاب اسلامی، ادبیات سیاسی جهان را تغییر داد و کشور به یکی از قطب های تأثیرگذار تبدیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازموجب شد انقلاب به جایگاه کنونی خود دست یابد و بتواند در جهان تأثیر گذار باشد این در حالی است که مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برچیدن نظام سلطنتی بود.

امیری افزود: در نظام سلطنتی مردم هیچ جایگاهی در تصمیم گیری های سیاسی نداشتند و اگر انتخاباتی در دوران قبل از انقلاب برگزار می شد صرفاً انتصابات بود و رأی مردم جایگاهی در تصمیم گیری های سیاسی نداشت.

معاون رییس جمهور یادآور شد: در هیچ نظام سیاسی در اولین سال پس از استقرار، انتخابات برگزار نمی شود اما پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم که نسبت به برگزاری انتخابات اقدام شد تا دیدگاه مردم به عنوان اصلی ترین ملاک در تصمیم گیری های سیاسی لحاظ شود.

امیری ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی شاهد بودیم که کشورهای منطقه تحت سلطه کشورهای اجنبی بودند و منابع کشورهای اسلامی تحت سلطه این کشورها بود اما پس از پیروزی انقلاب اقتدار به منطقه بازگشت و وضعیت کشورهای اسلامی بهبود یافت.

او در خصوص بررسی جایگاه ایران پیش و پس از انقلاب تصریح کرد: پس از انقلاب، ایران دستاوردهای مختلفی داشتند از جمله این دستاوردها می توان به استقلال سیاسی، آزادی و دمکراسی دینی اشاره کرد البته انقلاب اسلامی در ادب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب اسلامی ادبیات سیاسی جهان را تغییر داد

انقلاب اسلامی ادبیات سیاسی جهان را تغییر داد