مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 18:352021-02-09اجتماعي

قطع درختان جاده مادوان داراب در سایه بی توجهی به زیست بومی غنی


روز گذشته خبری مبنی بر قطع درختان جاده مادوان واقع در بخش فسارود داراب در فضای مجازی منتشر شد که واکنش اهالی بومی و فعالان اجتماعی را به همراه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از داراب، روز گذشته خبری مبنی بر قطع درختان جاده مادوان واقع در بخش فسارود داراب در فضای مجازی منتشر شد که واکنش بسیاری از اهالی بومی و فعالان اجتماعی را به همراه داشت.

بخش فسارود با وجود جاذبه های گردشگری طبیعی شاخصی نظیر تنگ رغز و چشمه گلابی، بر زیبایی های چشمگیر شهرستان داراب می افزاید و جاده روستای مادوان با درختان تناور و سایه گستر، بخشی از زیبایی های فسارود است.

علت قطع این درختان را خشک شدن شاخه های آنها ذکر کرده اند که در صورت صحت این امر، باز هم قطع شاخه ها با این حجم زیاد منطقی به نظر نمی رسد و لطمه جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد می کند.

حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه ای همگانی است به دنبال این رخداد، امام جمعه و فرماندار ویژه داراب در محل درختان جاده مادوان حاصر شده و دستور توقف کار و توقیف درختان بریده شده صادر شد.

فرماندار ویژه داراب بیان داشت: حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه ای انسانی و ملی است و ما اجازه نخواهیم داد که به بهانه های مختلف، این درختان تنومند و زیبا را قلع و قمع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع درختان جاده مادوان داراب در سایه بی توجهی به زیست بومی غنی

قطع درختان جاده مادوان داراب در سایه بی توجهی به زیست بومی غنی