مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 16:152021-02-09سياسي

واکسیناسیون بیش از 32 هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در سمنان


واکسیناسیون 32 هزار و 750 قطعه طیور برای مقابله با بیماری نیوکاسل در روستاهای این استان انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا حسینی عصر امروز در نشستی با خبرنگاران استان سمنان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، از اجرای 16 برنامه به مناسبت این ایام با پنج محور شاخص در استان سمنان خبر داد.

وی توجه ویژه به بانوان روستایی و کم برخوردار را ازجمله برنامه های شاخص اداره کل دامپزشکی استان سمنان دانست و افزود: بانوان در بخش اقتصاد خانوار روستایی و نگه داری دام و طیور نقش به سزایی دارند و سعی کردیم زنان را با ضوابط بهداشتی در روستاها و انواع بیماری های دامی آشنا کنیم و در این راستا 6 هزار و 700 برگ بروشور توزیع و 54 دوره آموزشی تدوین شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: همکاران ما در این اداره کل، پشتیبان مراکز بهداشت و درمان هستند و اگر اقدامات آنها نباشد، سبب شیوع بیماری مشترک انسان و دام می شود.

حسینی ادامه داد: همچنین اردوهای جهادی در دهستان های مناطق محروم برگزار شد و جمعیت دامداران روستایی از این خدمات بهره مند شدند؛ واکسیناسیون 32 هزار و 750 قطعه طیور برای مقابله با بیماری نیوکاسل در روستاها انجام شد و ارائه خدمات درمانی و مشاوره رایگان به 184 هزار واحد دامی صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون بیش از 32 هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در سمنان

واکسیناسیون بیش از 32 هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در سمنان