مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 09:402021-02-09اقتصادي

ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور به 20 هزار مگاوات افزایش می یابد


ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور با افتتاح های پیش رو تا 20 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

- ایسنا/اردبیل معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور با افتتاح های پیش رو تا 20 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

حایری در مراسم افتتاح واحد نخست بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل اظهار کرد: با بهره برداری از این فاز بخار نیروگاه سبلان اردبیل بیش از 160 مگاوات تولید برق کشور افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی در سال های اخیر در دستور کار قرار گرفته تا تامین سوخت آنها از طریق گاز و با هدف ارتقای شرایط زیست محیطی به انجام می رسد.

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: با بهره برداری از بخش بخار نیروگاه ها نه تنها صرفه جویی در مصرف گاز اتفاق می افتد، بلکه ظرفیت تولید نیز از طریق این مجموعه ها تا 30 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

حایری ادامه داد: به ازای هر واحد تبدیل نیروگاه از سوخت گازی به بخار 250 میلیون مترمکعب صرفه جویی انجام شده و رقم قابل توجهی از انرژی پاک کشور نیز مورد صیانت قرار می گیرد.

وی بیان کرد: کشورمان جزو 4 کشور برتر دنیا در تولید سوخت پاک است به طوری که 80 درصد سوخت نیروگاه ها در کشور ایران از طریق شبکه گازرسانی انجام می شود که نیروگاه های حرارتی افتتاح شده در کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور به 20 هزار مگاوات افزایش می یابد

ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور به 20 هزار مگاوات افزایش می یابد