مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 09:102021-02-09بين الملل

گزارش سازمان ملل: ایران و کره شمالی همکاری موشکی خود را از سرگرفته اند


هیات بازرسی سازمان ملل در گزارش خود مدعی شده کره شمالی با ارسال محموله هایی به ایران به ساخت موشک های ماهواره بر در ایران کمک کرده است.

- یک گزارش محرمانه گروه کارشناسی سازمان ملل که روز دوشنبه به شورای امنیت ملل متحد ارسال شده، مدعی شده که ایران و کره شمالی در سال گذشته میلادی (2020) همکاری خود در زمینه توسعه موشک های دوربرد را از سر گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از بلومبرگ، گزارش یک هیات مستقل سازمان ملل برای نظارت بر تحریم های کره شمالی که روز دوشنبه به شورای امنیت فرستاده شده، حاکی است که ایران و کره شمالی از سال گذشته همکاری خود برای توسعه موشک های دوربرد را از سر گرفته اند.

عکس آرشیوی/ رونمایی از موشک جدید بالستیک قاره پیما کره شمالی در جریان یک رژه نظامی در پیونگ یانگ/ خبرگزاری رسمی کره شمالی بر اساس این گزارش، از سرگیری همکاری ایران و کره شمالی شامل انتقال قطعات ضروری برای ساخت موشک می شود و ارسال آخرین محموله ها نیز در سال 2020 انجام شده است.

بنا بر مدعای گزارش بلومبرگ، ایران و کره شمالی که مدتهاست در حاشیه دیپلماسی بین المللی قرار دارند، یک رابطه پنهانی و سودمند متقابل در زمینه امور نظامی دارند.

هیات سازمان ملل مدعی است اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می دهد ایران در مرکز تحقیقاتی شهید حاج علی موحد برای ساخت مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سازمان ملل: ایران و کره شمالی همکاری موشکی خود را از سرگرفته اند

گزارش سازمان ملل: ایران و کره شمالی همکاری موشکی خود را از سرگرفته اند