مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 08:002021-02-09اقتصادي

اولین فاز واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل افتتاح شد


اولین فاز واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری رسماً افتتاح و به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی صبح سه شنبه در آیین بهره برداری از نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اظهار کرد: فاز اول واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان استان اردبیل با افزوده شدن 160 مگاوات ظرفیت جدید و با سرمایه گذاری سه هزار و 500 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت که خوشبختانه این نیروگاه جزو نیروگاه های ملی است که توسط مهندسین داخلی ساخته و طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان 6 واحد گازی با ظرفیت 960 مگاوات دارد، افزود: امروز در ادامه افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو 160 مگاوات دیگر نیز به مجموع ظرفیت این نیروگاه افزوده شد که واحد بخار این نیروگاه ششمین واحد محیط زیستی افتتاح شده در سال جاری است.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در حال حاضر در کشور 30 هزار مگاوات واحدهای سیکل ترکیبی احداث شده است که هر واحد آن در سال حدود 250 میلیون مترمکعب گاز را صرفه جویی می کند و عملاً این 30 هزار مگاوات معادل حدود 15.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین فاز واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل افتتاح شد

اولین فاز واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل افتتاح شد