مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 20:552021-02-08بين الملل

از تنش تا تفاهم؛ روابط ترکیه و عربستان سعودی در 10 سال گذشته


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، رابطه ترکیه و عربستان سعودی در ده سال اخیر شاهد فراز و فرود بوده است.

روابطی که با آغاز اتفاقات موسوم به بهار عربی به مرور به تیرگی گرایید و در پنج سال اخیر و با پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز تنش آلود شد، - دولت سعودی و ترکیه پس از نزدیک به 10 سال تنش، اکنون به این نتیجه رسیده اند که باید اختلافات را کاهش داده و همگرایی را آغاز کنند، این تصمیم بیش از آن که به یک ائتلاف راهبردی منتهی شود، اقدام تاکتیکی به نظر می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، رابطه ترکیه و عربستان سعودی در ده سال اخیر شاهد فراز و فرود بوده است.

روابطی که با آغاز اتفاقات موسوم به بهار عربی به مرور به تیرگی گرایید و در پنج سال اخیر و با پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز تنش آلود شد، اما به نظر می رسد شرایط کمی آرام شده و طرفین از بهبود روابط سخن می گویند.

دو سؤالی که در این نوشتار تلاش داریم به آن بپردازیم این است که چه عواملی موجب واگرایی ترکیه و عربستان در سال های گذشته شده بود و چه شرایطی موجب شده است تا دو کشور در راستای تنش زدایی گام بردارند؟ در ارتباط با بخش ابتدایی این سؤال باید گفت که تنش میان ترکیه و عربستان سعودی بویژه پس از آن بالا گرفت که انقلاب های عربی در سال 2011 در کشورهایی که به طور سنتی همپی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تنش تا تفاهم؛ روابط ترکیه و عربستان سعودی در 10 سال گذشته

از تنش تا تفاهم؛ روابط ترکیه و عربستان سعودی در 10 سال گذشته