مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 13:402021-02-08سياسي

زنان خلاق کردستان نیازمند حمایت های کشوری هستند


مدیر هنرستان هنرهای زیبای سنندج گفت: سنندج شهر خلاق موسیقی است و تنها اطلاق یک نام در این زمینه کفایت نمی کند بلکه زنان هنرمند این دیار برای ایجاد خلاقیت حمایت کشوری و ملی می طلبند.

- پریسا وریانی امروز دوشنبه (20بهمن ماه) در نشست زن کرد_سرمایه اجتماعی توسعه فرهنگی که با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان در استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد که سرآمد بانوان کرد، مستوره اردلان است که اولین زن تاریخ نویس ایران و اولین شاعر زن کرد بوده است.

وی افزود: زنان کرد همیشه طلایه دار صفوف گذشت و ایثار بوده اند اما در حق آنان اجحاف زیادی شده است.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای استان کردستان بیان کرد: تا چند سال پیش فضا برای ادامه بدون دغدغه دختران این دیار برای تحصیل در رشته های هنری مهیا نبود و به همین دلیل به استان های همجوار می رفتند، که در این راستا با احداث و راه اندازی هنرستان دختران در سنندج این مشکل تا حد زیادی رفع شد.

وی با بیان اینکه دختران این هنرستان تازه تاسیس، پیشرفت های چشمگیری داشته اند که همه نشان از توانمندی دختران این مرزوبوم دارد ادامه داد: این دختران بانوانی تحصیل کرده و فرهیخته هستند و آینده روشنی را رقم می زنند و کودکان دانایی تربیت خواهند کرد، چرا که زمانی که مادر در شور و نشاط باشد بنیان خانواده امن و محکم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان خلاق کردستان نیازمند حمایت های کشوری هستند

زنان خلاق کردستان نیازمند حمایت های کشوری هستند