مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 10:302021-02-08بين الملل

فشار مصر و اردن بر محمود عباس برای آشتی با دحلان قبل از انتخابات


یک منبع دیپلماتیک عرب اعلام کرد، مصر و اردن به رییس تشکیلات خودگردان فلسطین فشار می آوردند تا قبل از برگزاری انتخابات در فلسطین با محمد دحلان که در حال حاضر در ابوظبی به سر می برد، - یک منبع دیپلماتیک عرب اعلام کرد، مصر و اردن به رییس تشکیلات خودگردان فلسطین فشار می آوردند تا قبل از برگزاری انتخابات در فلسطین با محمد دحلان که در حال حاضر در ابوظبی به سر می برد، آشتی کند و به این ترتیب مانع پیروزی حماس در انتخابات شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از عربی21، به گفته این منبع، ارزیابی مصر و اردن این است که اختلاف میان محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و محمد دحلان، رهبر جدا شده از فتح و مشاور فعلی ولیعهد ابوظبی به پراکنده شدن آرای فتح و ضعف و فروپاشی این جنبش منجر خواهد شد و حماس هم از این فرصت در انتخابات استفاده خواهد کرد و همین امر موجب پیروزی این جنبش در انتخابات آینده خواهد شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت، سفر مدیر سازمان اطلاعات مصر و اردن در هفدهم ماه گذشته به رام الله و دیدار با عباس هم در همین خصوص بود.

این سفر تنها دو روز پس از صدور دستور محمود عباس درمورد برگزاری سه انتخابات متوالی شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی در فلسطین صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار مصر و اردن بر محمود عباس برای آشتی با دحلان قبل از انتخابات

فشار مصر و اردن بر محمود عباس برای آشتی با دحلان قبل از انتخابات