مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 08:452021-02-08فناوري

کشف ضعف امنیتی در رمزنگاری


یک شرکت فناوری سوییسی با استفاده از رایانه های کوانتومی آسیب پذیریهای رمزنگاری را برملا کرد که به معنای امکان شکسته شدن کدهایی است که تا پیش از این غیرقابل کشف تصور می شدند.

- یک شرکت فناوری سوییسی با استفاده از رایانه های کوانتومی آسیب پذیریهای رمزنگاری را برملا کرد که به معنای امکان شکسته شدن کدهایی است که تا پیش از این غیرقابل کشف تصور می شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یافته های شرکت تِرا کوانتوم تصوری که از غیرقابل شکسته شدن رمزنگاری وجود دارد را بهم می ریزد و می تواند پیامدهای بزرگی برای شرکتهای فناوری مطرح دنیا نظیر گوگل، مایکروسافت و آی بی ام داشته باشد.

اما سایر کارشناسان امنیتی می گویند تا زمانی که این شرکت سوییسی جزییات کامل تحقیقاتش را منتشر نکند، آماده نیستند چنین اتفاق مهمی را اعلام کنند.

برنت واترز، استاد علوم رایانه که متخصص رمزنگاری در دانشگاه آستین تگزاس است، در این باره گفت: اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، نتیجه عظیمی خواهد داشت.

با این حال بررسی موضوعی بدون انتشار جزییات آن برای کارشناسان کاملا دشوار است.

سخنگوی شرکت آی بی ام اعلام کرد این شرکت حدود 20 سال است که از ریسکهای رمزنگاری مطلع است و روی راهکارهای خود برای پرداختن به مسئله امنیت پست کوانتومی کار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ضعف امنیتی در رمزنگاری

کشف ضعف امنیتی در رمزنگاری