مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 05:002021-02-08سياسي

چرا هیچ کس جوابگو نیست؟


یک هنرمند مجسمه ساز، در واکنش به خبر سرقت بخشی از تندیس قدرت الله عاقلی در اصفهان گفت: چندین ماه است که مدام خبر سرقت آثار هنری موجود در فضای شهر را می شنویم اما هیچ کس توضیح نمی دهد که چرا و چطور این اتفاق رخ داده، - بعد هم بی توجهی مردم را علت بروز این مسائل می دانند، درحالی که مردم گناهی ندارند.

مرتضی بصراوی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: زمانی بحث بر سر این بود که دزدیده شدن یک اثر هنری می تواند برای آن اثر اعتبارآفرینی کند اما پشت سرقت هایی که در اصفهان رخ می دهد این نگاه نیست، چون این آثار فی نفسه ارزشمندند و سارق هم بنا ندارد این اثر را در حراجی های کشورهای دیگر به فروش برساند، زیرا بخشی از آن را جدا می کند و می برد.

وی ادامه داد: چندین ماه است که این اتفاق ناگوار برای تندیس های شهری اصفهان تکرار می شود و یک باره چشم باز می کنیم و می بینیم مجسمه روبروی هتل پل نیست.

از طرفی تعجب می کنیم چون فقط یک ماشین می تواند این مجسمه را حمل کند و از طرف دیگر یادمان می آید که سال ها پیش نیز مجسمه شیخ بهایی را با آن عظمت از وسط چهارباغ دزدیدند و در مسیر اصفهان به شاهین شهر پیدا شد.

این هنرمند مجسمه ساز تصریح کرد: متأسفانه به همان اندازه که شاهد بی مسئولیتی برای نصب برخی مجسمه ها در مناطق هستیم، شاید بی مسئولیتی برای دزدیدن آثاری که بخشی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هیچ کس جوابگو نیست؟

چرا هیچ کس جوابگو نیست؟