مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 04:002021-02-08سياسي

والفجر هشت؛ عملیاتی که حیرت جهانیان را برانگیخت


عملیات والفجر هشت با رمز مقدس یا فاطمه زهرا(س) در روز بیستم بهمن ماه سال 64 به عنوان طولانی ترین عملیات سال های دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فاو آغاز شد.

- : ماه بهمن علاوه بر یادآوری خاطرات دهه فجر، یادآور رشادت رزمندگان اسلام در عملیات والفجر هشت است چرا که در بیستمین روز این ماه، عملیاتی در منطقه عملیاتی فاو به وقوع پیوست که با وجود طولانی بودن اما پیروزمندانه بود.

والفجر 8 با رمز مقدس "یا فاطمه الزهرا(س)" به عنوان طولانی ترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس با هدف قطع ارتباط رژیم بعث عراق با خلیج فارس انجام شد که دستاوردها و تاثیرات بزرگی در ادامه موفقیت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی به دنبال داشت.

ساعت 22 و 10 دقیقه روز یکشنبه 20 بهمن 64 محسن رضایی فرمانده وقت کل سپاه رمز یا فاطمه الزهرا(س) عملیات الفجر 8 را مخابره کرد و پس از آن عملیات با عبور موفقیت آمیز غواصان از رود خروشان اروند آغاز شد.

عبور از رودخانه، بر روی کاغذ و به نظر قریب به اتفاق فرماندهان جنگ در جهان غیرممکن و همواره یکی از مشکلات ارتش های جهان است ولی در علمیات والفجر 8 نیروهای عمل کننده با عبور از رودخانه اروند که به رودخانه وحشی مشهور است، تعجب دنیا را برانگیختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والفجر هشت؛ عملیاتی که حیرت جهانیان را برانگیخت

والفجر هشت؛ عملیاتی که حیرت جهانیان را برانگیخت